A weboldal használatával Ön jóváhagyja a cookie-k alkalmazását. Cookie szabályzat Rendben
 

MITŐL SZÓLALT MEG HÁZUNKBAN A RIASZTÓ?

MITŐL SZÓLALT MEG HÁZUNKBAN A RIASZTÓ?
Látszólag „minden ok nélkül visít” a riasztó szirénája. Mi történhetett és mit tegyünk ilyenkor?

Látszólag "minden ok nélkül visít” házunkon a riasztó szirénája. A szomszédokat nem akarjuk az őrületbe kergetni. Mi történhetett és mit tegyünk ilyenkor?

  1. Bármelyikünkkel előfordulhat, hogy az épületbe lépve elfelejtjük kikapcsolni a riasztót vagy csak rosszul ütjük be kódot és máris megszólal a sziréna. Ne essünk ilyenkor pánikba! Ha elrontottuk a kódot töröljük a rosszat (clear vagy egyes típusoknál # billentyűvel) majd üssük be ismét a kódot és a sziréna el fog hallgatni.
    Ha riasztónk távfelügyeleti rendszerbe is be van kötve, akkor hívjuk fel a szolgáltató diszpécserét és a megfelelő jelszóval mondjuk le a téves riasztást, különben a járőrök néhány percen belül kiérkeznek.
  1. Ha éjszaka szólal meg a sziréna miután már magunkra élesítettük a riasztót, ne kezdjük egyedül felderíteni a riasztás okát, hanem (távfelügyelet esetén) várjuk meg a kivonuló szolgálatot. Ne hősködjünk! A járőrök kiérkezéséig zárkózzunk be egy szobába vagy biztonságos útvonalon hagyjuk el a házat. Ha nem vagyunk távfelügyeletbe kötve, mindenképp hívjunk külső segítséget!
  1. Ha nem történt betörés, vizsgáljuk meg, mi okozhatta a jelzést. Leggyakrabban egy háziállat, nyitva hagyott nyílászáró egy leesett tárgy vagy nagytestű bogár az oka, de gyakran mi saját magunk okozzuk egy védett térbe való belépéssel. A kezelőbillentyű minden esetben jelzi nekünk, hogy melyik zónában történt az eset, de távfelügyelet esetén kérhetjük a diszpécser segítségét is ebben.
  1. Ha távfelügyeleti központból hívnak minket azzal, hogy riasztás történt mialatt nem vagyunk otthon - ilyenkor a kivonuló járőrök általában megvárják amig az ügyfél hazaérkezik, hogy együtt derítsék fel a riasztás okát- vagy nekünk, vagy egy megbízottunknak a helyszínre kell mennie, és együtt megvizsgálni, hogy mi történhetett.
ckr biztonsági szolgálat diszpécser
  1. Ha nincs távfelügyeletünk, vagy a riasztónk csak helyben vagy nekünk jelez, saját biztonságuk érdekében ne küldjük be se a szomszédot, se egy ismerőst az épületbe. Kérjük meg őket inkább, hogy kintről vizsgálják meg a nyílászárókat, figyeljék a gyanús mozgást a környéken, esetleges egy újabb riasztást, amennyiben ilyeneket tapasztalnak szóljanak nekünk vagy a hatóságoknak.
  1. Ha kikapcsolt állapotban szólal meg riasztónk akkor az gyakran az állandóan működő un. szabotázsvédelem megsértése miatt jelez. Előfordulhat takarításkor, hogy egy érzékelő fedelet akaratlanul kinyitunk, vagy el is fúrhatunk egy kábelt, de az is lehet, hogy rossz szándékú egyének szándékosan szabotálják a biztonsági berendezést. Ha nem tudjuk a hiba okát, jelezzük a karbantartónak vagy a telepítőnek.

Honnan tudom, hogy a távollétemben volt e riasztás?

Távfelügyeleti szolgáltatáskor a diszpécserek csaknem minden esetben hívják a megadott értesítendőket Egyéb esetben a kezelő billentyűzeten is kijelzésre kerül, ha távollétünkben valami riasztást okozott.

Hogyan ellenőrizhetjük, mi magunk, hogy működik-e a riasztónk?

A riasztó rendszerünk nyugalmi állapotában, egy segítő közreműködésével az összes érzékelőt végigjárva, a kezelő billentyűzeten felvillanó zónakijelzők fényei mutatják az érzékelők jelzéseit (amennyibe a jelzőfények nem lettek korábban letiltva).

Miért előnyös a távfelügyelet?

A távfelügyelet elsődleges célja a betörés megszakítása nem a bűnözők helyszíni elfogása. A távfelügyeleti szolgáltató elsődlegesen a személyek és a házban lévő tárgyak biztonságát szavatolja.

Elsődleges feladatuk leellenőrizni, hogy valós vagy téves riasztásról van szó, a távollévő ügyfél nyugalma érdekében. Tényleges betörés esetén a járőrszolgálat megzavarhatja az elkövetőt, illetve a helyszínen maradva biztosítja az ügyfél megérkezéséig az épületet, pl. megakadályozhatják, hogy teljesen kirámolják a lakást vagy hosszasan kutassanak. Gyakran a biztosítók is csak akkor fizetnek kártérítést, ha nincs tárva-nyitva órákig vagy napokig az épület egy betörési kísérletet követően.

A járőrök a gyors felderítéshez a környékről elmenekülő tettesről gyakran részletes leírást tudnak adni. Szintén segítség lehet, ha az ügyféllel együtt vizsgálják meg a riasztás okát, hiszen részint a gyakorlatuknak köszönhetően könnyebben felderíthetik a hibákat, nyitva hagyott nyílászárókat, illetve biztonságérzetet nyújthatnak amikor a riasztás után be kell menni az épületbe.

ckr biztonsági szolgálat

Az is gyakran előfordul, hogy a bűnözők csak előre letesztelik, történik-e reagálás a riasztó jelzésére, és ha igen, akkor odébbállnak.
Ne feledje! A betörő sem tudhatja, hogy a járőrszolgálat éppen merre tartózkodik, ezért inkább könnyebb prédát keres!

Kapcsolódó bejegyzéseink:

BETÖRÉST követően... egy nyomszakértő tollából I. rész

BETÖRÉST követően... egy nyomszakértő tollából II. rész
 

Van személyes tapasztalata, véleménye? Ossza meg velünk! Szívesen fogadjuk hozzászólását!

Ha tetszett bejegyzésünk, LIKE-olja facebook oldalunkat, hogy a jövőben is eljussanak Önhöz az írásaink!
Jusson eszébe …elveszett, ellopták, eltűnt? Keressük együtt és találja meg velünk!
  www.ckr.hu

 

Jelentkezzen be a hozzászóláshoz!
ÁSZF
Adatkezelési tájékoztató
Cookie tájékoztató
GYIK
Impresszum
Médiaajánlat
Civil Körözés No Secret - Poligráf Penta-NET Infactor